Besøg også vores andre webshops: BM Auto - Dansk Farve Shop

Skylning af Automatgearkasse Fra 3000,00 Kr. Se fuld størrelse

Skylning af Automatgearkasse og DSG Fra 3000,00 Kr. Får et tilbud.

Symptomer på din automatgearkasse trænger til service:

-          Sløv i acceleration.
-          Ujævne skift i gear
-          Giver hårde ryk, når der skiftes gear
-          Svært ved at skifte ned i gear, ved hurtig acceleration.
-          Forskel på gearskift ved kold og varm motor
-          Svær ved at vælge gear.
        

Flere detaljer

Skylning

0,00 kr ekskl. moms
0,00 kr

Mange skifter olie på motoren, men ikke på automatgearkassen.
Hvilket er mindst lige så vigtigt.
Automatgearkassen er nemlig opbygget, så den i et lukket system pumper olie rundt. Når olien pumpes rundt i gearkassen, er det vigtigt at ventilerne har en god og ren olie for at kunne arbejde optimalt.
Derfor anbefaler vi at olien og filter skiftes ved 50.000 km. for olien bliver med tiden slidt og derfor mister noget af sin smøre evne.
Efter et olie skift, vil du opleve at ventilerne arbejder letter, hvilket betyder at gearskiftet bliver blødere.

Oplever du at din automatgear opføre sig anderledes, er det vigtigt at du tager på værksted og får undersøgt hvad det skyldes. Reparationer på automatgearkasser er nemlig ofte en dyre affære, men mange symptomer kan tages i opløbet uden større reparationer.
Ofte vil bilens nødprogram blive aktiveret, hvis gearkassen får et symptom. Desværre er det ikke altid en fejl-alarm/-lampe når gearkassen får en fejl, så det er noget du selv skal være opmærksom på.

Ved olie skift får man ikke skiftet olien i converteren og de små slidfragtmenter fra gearkassen, som ikke bliver opfanget af filteret.
De små slidfragtmenter, som slides af gearkassen er gift for ventilerne.
Derfor anbefaler vi at man ved olieskift får skyllet sin automatgearkasse, så alt det gamle olie og slidfragtmenter, bliver skyllet ud af gearkassen.
Når der skylles bliver der ofte skyllet 8-12 liter ny olie ind gennem automatgearkassen. I nogle tilfælde bruges op til 20 liter, før at den olie der kommer ud af gearkassen har samme renlighed, som den der kommer ind.
Vores automatgearkasseskyller måler olies indgangs kvalitet og udgangs kvalitet, så vi sikre at din gearkasse bliver helt ren indvendig.
Efter en skylning skifter vi filteret
Vores automatgearkasseskyller måler olies indgangs kvalitet og udgangs kvalitet, så vi sikre at din
Vi skyller gennem med den olie som skal bruges på gearkassen, så du er sikker på at alt olien på gearkassen er nyt og fri for slidfragtmenter.
Under skylning af gearkassen vil vi opdage, hvis der er små utætheder i gearkassen.

 

Vand i gearkassen?

Vand i gearkassen opstår ofte ved at bilen køre korte ture, hvor den bliver meget kold og varm. Hvis der er kommet vand i gearkassen, vil dette også blive fjernet ved en skylning. Vand er nemlig en stor faktor ved nedbrud i automatgearkasser, men kan tages i opløbet. Derfor anbefaler vi også at hvis man køre mange korte ture med automatgear, at gearkassen bliver skyllet gennem og olien bliver skiftet ved 35.000 – 40.000 km.



Hvis gearkassen bliver skyllet gennem og olien skiftet med jævne mellemrum, minsker du risikoen for store udgifter til reparationer af din gearkasse.


En skylning er ikke en reparation af Automat-/DSG-gearkassen, men ofte løser problemer når olien er slidt og har kørt mange km. og indeholder mange slidfragtmenter